maandag 23 maart 2009

Stelling 2

"Web 3.0 gaat net weer te ver".

(Zie: opdracht 8)

6 opmerkingen:

  1. Omdat ik niet wist wat Web 3.0 was, heb ik het even opgezocht. Dit stukje komt letterlijk van deze site:http://www.marketingportaal.nl/artikel/592/wat-is-web-30

    "Wat is Web 3.0
    Web 3.0 wordt ook wel aangeduid met het semantische web. Hiermee wordt bedoeld dat het web de inhoud van websites gaat begrijpen. Het web is hierdoor in staat om steeds meer voor de gebruiker te gaan denken. Verschillende typen data worden met elkaar gecombineerd waardoor het web in staat is om de gebruiker relevante suggesies en adviezen aan te bieden. Het web vervult hiermee een betekenisvolle rol voor de gebruiker."

    Ik vind dat dit veel te ver gaat. Internet was al een gevaarlijke plaats voor je privacy, maar nu het web persoonlijke informatie gaat verzamelen is het met de anonimiteit op internet gedaan. Bovendien lijkt web 3.0 me vooral handig voor adverteerders, maar de meeste mensen hebben er geen profijt van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat Web 3.0 er toch wel aankomt, of we het nu willen of niet. Ik vind het een beetje privacy schending + veel mensen geven al veelste veel bloot op internet waar ze later misschien wel spijt van krijgen. Vaak komt er ook een hoop onzin op internet te staan, zonde eigenlijk. Het gaat op dit moment te ver, maar over 10 a 20 jaar denken we daar waarschijnlijk heel anders over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eens, ik heb laatst gelezen dat google een nieuwe programma heeft uitgebracht genaamd street view. Dit gaat echt te ver gaan dit is schending van privacy.
    Wat je allemaal met web 3.0 kan doen heb ik nog geen zicht over, dus hierover kan ik geen mening geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Web 3.0 gaat te ver.. Over 50 jaar hebben we helemaal geen privacy meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat web 3.0 er zal komen, maar ik vind dat het te ver gaat: je hebt geen privacy meer. Ik denk ook dat de onwetendheid van mensen, over het internet, een gevaar zal worden. Mensen zullen steeds makkelijker privé dingen op internet zetten, waar andere mensen vervelende dingen mee kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Web 3.0 zal een grote bijdrage leveren aan de ultieme samensmelting van alles en iedereen. In de nabije toekomst kan dat leiden tot enge situaties maar op de lange termijn hoeven we ons niet meer druk te maken over privacy.

    BeantwoordenVerwijderen