maandag 23 maart 2009

Stelling 3

"Waarom komt de LP weer terug?"

(Zie: opdracht 8)

6 opmerkingen:

  1. Omdat de geluidskwaliteit beter is. LP is trouwens een verouderde term, tegenwoordig zeggen ze vinyl.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is 'oldschool', mensen hechten waarde eraan, ze vinden het leuker. Het is wat zeldzamer dan een cd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien vinden bepaalde mensen het ouderwets toch fijn en sfeervoller.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De Lp komt weer terug omdat bekende bands de laatste tijd hun muziek weer op LP hebben gezet.
    Vaak is een LP ook een stuk goedkoper dan een cd.
    En idd het gevoel van vroeger..

    Ik heb nog steeds een LP speler op mijn stereo toren, en mijn broer heeft er vorig jaar nog een gekocht .. Geef toe, ze zijn gewoon cool! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat veel mensen het gevoel van vroeger aan het terug zoeken zijn. Je ziet het in de mode ook, dus waarom niet met de LP. En het is toch veel gezelliger om een LP op te zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgens mij komt dit door het falen van de cd.
    De cd is erg gevoelig voor krassen en voor veel mensen een bron van ergenis. Tegenwoordig kun je ook je muziek digitaal kopen. Je hebt dan echter niks in je kast staan en een ''stukje'' beleving valt weg. Als je voor dat ''stukje'' beleving gaat heeft de LP veel meer charme dan een CD. Heb ik horen zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen